בואי כלה בית הספר לזוגיות - למצוא זוגיות

שתף:

מאמרים נוספים:

כיצד להציג עצמי נכון בפגישות?

בגדים נאים ומגוהצים. אחרי מקלחת ולא ישר מעבודה. תספורת / איפור. לא רעבים. לא עייפים. להציע בשיחת טלפון להגיע לדייט, אפילו (ואולי בפרט) אם מדובר

שלח לי הודעה

מאמר 10- עשרת הדברות למציאת בן זוג או בת זוג

עשרת הדברות למציאת בן זוג או בת זוג

אין ספק כי מציאת בן זוג או בת זוג היא החלטה מהחשובות והגורליות שאדם עושה בחייו, אם לא החשובה שבהן. בעקבותיה מחליטים החלטות רבות חשובות אחרות. על כן אנו בבית ספר לזוגיות בואי כלה עוסקים רבות בלימוד הדרך הנכונה והקצרה ביותר למציאת בן זוג או בת זוג.
כמו גם בלימוד הדרך כיצד להגיע לאחר מכן לזוגיות נכונה ומוצלחת.
במאמר שלפניך: עשרת  הדיברות למציאת בן זוג או בת זוג, כתובים כללים שאותם צריך עוד לפרט ולפתח.  – בהצלחה 

  1. צריך לברר כמה שיותר לפני החתונה על הצד השני.לא באובססיה, אך צריך שהבירור יהיה ממוקד וממצא. מה צריך לברר? יתברר בהמשך הדברות ובפרט בדברה העשירית. אך כבר כעת אכתוב שהבירור הנעשה בדייטים בלבד בין בני הזוג, אינו מספיק. שאלת מכרים ושכנים של בן הזוג או בת הזוג  היא חובה גמורה על מנת להכיר את הצדדים שלא ניתן לראות בדייטים (תפקוד במצבי לחץ, התחשבות בזולת, חברתיות, ועוד)
  2. צריך שהצד השני יהיה כמה שיותר דומה לי באישיות:השקפת עולם, מנהגים, מנטליות, לדוגמא: שידוך בין ספרדי מסורתי, לאמריקאית מודרנית. הוא שילוב בין תפיסות מנטליות רחוקות מדי לטעמי.  (אני ספרדי, כן) כמו גם שידוך בין חוזר בתשובה לדתייה לייט (או הפוך) לא שאחרי החתונה אי אפשר לגשר על פערים, אך יהיו מספיק גם ככה. לכן צריך לחפש בן זוג או בת זוג שיהיו כמה שיותר קרובים לאישיות ,למנטליות שלי, לאידיאולוגיה שלי ולסביבה החברתית הטבעית שלי… זאת למרות שדווקא מההפכים נבנה השלם. אך לא צריך לחפש פערים גדולים מדי. העיקר הוא לא אם אנו דומים, אלא אם אנו מסתדרים עם ההבדלים שבנינו.
  3. לאחר דיברה 2 , הדבר הראשון שבודקים הוא מידות טובות.בלי מידות טובות אין אפשרות לקיים זוגיות טובה או זוגיות בכלל. אם אדם כועס מהר, לא יודע לסלוח, שתלטן, קמצן, אגואיסט ושאר מידות רעות, יהיה קשה מאוד לחיות איתו ביחד ולהקים איתו משפחה. לכן מומלץ ברגע שרואים אדם לא מתוקן במידותיו, פשוט להתרחק ממנו. אם זה את/ה, אל תפגשו עד שתתקנו את המידות שלכם, לכל הפחות באופן בסיסי ותמשיכו לעבוד על כך יחדיו במהלך כל החיים. (אין כמו מלהתחיל לתרגל ללמד זכות על אנשים שפגעו בי – מביא לתוצאות מעשיות טובות תוך זמן קצר)
  4. אל תחפש אישה יפה! זה לא הקריטריון למציאת אישה לחיים.מלבד זאת שהייתה רק אחת כזאת בעולם ואני כבר התחתנתי איתה! כלומר, לאחר שתתחתן אוי לך אם לא תחשוב שאשתך היא האישה הכי יפה בעולם ואין בלתה נשים יפות. כלומר: במקום לחשוב “היא יפה, אך אולי אני מפספס יפה ממנה”, (כפי ששמעתי במו אוזני לא פעם ולא פעמים והזדעזעתי שאנשים מדברים כך) תדע לך שכשתאהב את אשתך באופן מוחלט, בלי לפזול לצדדים, היא תהיה הכי יפה בעינך בעולם, גם אם היא לא מלכת היופי. אתה לא תזהה נשים יותר יפות ממנה בעולם. כדברי המשנה במסכת נדרים “בנות ישראל יפות הן… ” כן הדברים אמורים לגבי נשים. אל תחפשי עשיר וכדומה. אשתי כבר התחתנה עם האדם הכי עשיר בעולם. מפני שהיא שמחה בחלקה… וכ”ו. מעבר לכך התשובה למחפשים בן זוג או בת זוג יפה, תשובתי היא כי תתחילו עם ההתאמת הנתונים בניכם, תמשיכו עם ההתאמה הנפשית. עם הזמן כבר לא תחפשו את היופי החיצוני, שלא נותן לכם ערובה לכך שיהיה לכם טוב בחיים. זאת  משום שפשוט תתרגלו  ותתחברו לאופי אחד לשני… זאת המציאות! ! !
  5. צריך שתהיה נעימות להיות אחד עם השני או השנייה.“חיבת מה”. אם אין, למרות שכל הנתונים האובייקטיבים מתאימים, זו לא הכלה שלך, וזה לא החתן שלך. גם אם הדודה לוחצת, והאימא כבר הזמינה את האורחים לחתונה.
  6. לא צריך לתת לרגש להתפתח יתר על המידה, “חיבת מה” זה מספיק. זה האות משמיים שלכם. משום שצריך רק את ההתחלה, את הפתיל שממנו יבער הלב כולו לאחר החתונה. לכן, כאלה שמנסים לחוות אהבה רומנטית, ואם לא יחוו אותה, אז הם לא יודעו להחליט, יישארו רווקים ורווקות להרבה מאוד זמן. עם הרבה מאוד מפחי נפש ודמיונות שווא על חתונה שיכזיבו.
  7. לא מתחתנים ע”פ מזלות,הורוסקופים, גימטריות וכדומה (הרב שלמה אבינר)
  8. אל תתחתן על מנת לשדרג את המעמד החברתי שלך. כבר נתקלתי לא אחת בבני עדות המזרח שאמרו לי שרוצים להתחתן עם נשים בהירות (אשכנזיות בקיצור) אז אם אלמד עליהם זכות ולא מדובר בהפרעה נפשית. מדובר על רצון להיכנס למעמד טוב יותר בחברה. בזכות האישה ומשפחתה. זה מתכון להבדלי מנטליות גדולים ולניצול לא מוסרי של הצד השני. אם זה בא באופן טבעי זה מצוין, אך אם לא,  אתה או את עשויים להתחרט על כך לכל החיים. מלבד מה שתמררו את החיים לבין זוגכם.
  9. אדם צריך להיות מוכן לנישואין. . . היינו בצד הנפשי, בוגר ואחראי. באשר לצד החומרי, שיהיה מסוגל  לשכור דירה ולפרנס את אשתו בכבוד. או שהוא  נמצא כבר בסוף הלימודים שלו לקראת עבודה, או סידור אחר, אם הוא תלמיד ישיבה שימשיך כאברך וכדומה. אם הוא לא במצב הזה, חבל לו עכשיו להיפגש ולהידחות שוב ושוב מפני סיבות חיצוניות אלו.  צריך לקחת אויר, להכין את הקרקע ואז להיפגש.  לאישה : היא צריכה להיות שלימה עם סבירות גבוה להריון בשנה הקרובה. אם היא לא בשלה לכך, שלא תתחתן עד שתהייה שלימה עם עצמה. כמו כן, מוכנות לעזור לפרנסת הבית ולתת גב לבעלה וכ”ו.
  10. איך בודקים את המידות של בן הזוג ? תשובה – בודקים את התנהגותו במצבי לחץ ובמצבים שנדרש בהם לב טוב. אם ע”י ששואלים אנשים שהיו איתו בצבא, בפנימייה, בעבודה וכ”ו וכן במהלך הפגישות לנסות לשמוע סיפורים של התייחסות בן הזוג למצבים שונים. לשאול איך היה לך היום בעבודה, אז מה עשית כשהבוס כעס עליך, או מה עשית כשהעובד שלך פישל וכדומה, לבדוק איך אדם זה מדבר אל אימא שלו, איך הוא נוהג בכביש, מה הוא עושה כשעוקפים אותו בתור, כשמאחרים לו לדייט חצי שעה ולא עונים לנייד וכדומה.  אלו ההתנהגויות שאחרי החתונה יופנו כלפי בת הזוג ללא העקבות האופייניות לתקופת תרום הנישואין. הדברים נכונים כלפי שני בני הזוג.  

יש ודאי עוד הרבה עצות שניתן לתת. אך מניסיוני בנושא השידוכים. עשרת דיברות אלו הם כללים הכוללים הרבה מאוד הנהגות “קטנות” לבדיקת בן הזוג או בת הזוג.
לא שכחנו את העצה להרבות בתפילות. הרי גם אחרי כל ההשתדלויות שלנו, “בית והון מורשת אבות, ומ-ה’ אישה משכלת ” (משלי)

בהצלחה!

באהבה רבה

אלי גרון,
עם עוד טיפ מתוך קורס הכרות מקדמת חתונה

בואי כלה – בית הספר המוביל לזוגיות מוצלחת בהשראת היהדות

אם יש לך תגובות / הערות. זה המקום לכתוב לי אותם למטה.

רוצה להגיע לחופה שלך תוך פחות משנה?
הצטרפו אליי לשיחה אישית אחד על אחד
בה אני אוכל לעזור לכם להגיע לבחירה הנכונה
והמושלמת עבורכם ולמצוא אהבה, בית וזוגיות אמיתית שלמה ומנצחת! 

מלא/י את השאלון ותתקדמ/י צעד משמעותי לעבר החופה שלך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לגלות כיצד להגיע לחתונה עם האדם הנכון בפחות משנה?
ענה על מספר שאלות.