בואי כלה בית הספר לזוגיות - למצוא זוגיות

שתף:

מאמרים נוספים:

כיצד להציג עצמי נכון בפגישות?

בגדים נאים ומגוהצים. אחרי מקלחת ולא ישר מעבודה. תספורת / איפור. לא רעבים. לא עייפים. להציע בשיחת טלפון להגיע לדייט, אפילו (ואולי בפרט) אם מדובר

שלח לי הודעה

עם מי להתייעץ ומי יזיק לפגישות שלי אם אתייעץ איתו

עם מי להתייעץ ומי יזיק לפגישות שלי אם אתייעץ איתו

הפסוק במשלי אומר " דאגה בלב איש ישחנה" וכן " ותשועה ברוב יועץ". כמו גם מאמר חז"ל בפרקי אבות " אל בינתך אל תישען". ועוד הרבה פסוקים ומאמרים חז"ל בכיוון זה. היינו : חז"ל התוו לנו דרך ברורה האומרת שאדם הרוצה להצליח (בכל נושא) חייב להתייעץ עם זולתו. ולא מדובר רק על דברים שאין לאדם עליהם תשובה. אלא מדובר על התייעצות גם בדברים שיש לאדם עליהם דעה ברורה. התייעצות כזו נותנת לאדם מעבר לדעה הברורה שלו. זוויות מחשבה נוספות, שלבד לא היה יכול להגיע אליהם.
הפסוק במשלי אומר " דאגה בלב איש ישחנה" וכן " ותשועה ברוב יועץ". כמו גם מאמר חז"ל בפרקי אבות " אל בינתך אל תישען". ועוד הרבה פסוקים ומאמרים חז"ל בכיוון זה. היינו : חז"ל התוו לנו דרך ברורה האומרת שאדם הרוצה להצליח (בכל נושא) חייב להתייעץ עם זולתו. ולא מדובר רק על דברים שאין לאדם עליהם תשובה. אלא מדובר על התייעצות גם בדברים שיש לאדם עליהם דעה ברורה. התייעצות כזו נותנת לאדם מעבר לדעה הברורה שלו. זוויות מחשבה נוספות, שלבד לא היה יכול להגיע אליהם.

שבעתיים הדבר נכון בנושא שידוכים

כמעט בכל פעם שאני מדבר עם אדם המתלבט בנושא הכרויות דייטים ושידוכים. ואני שואל מדוע נפלו לו הפגישות שנפגש עד כה. אני מוצא נקודות שבקלות היה ניתן לגשר עליהם. ולהמשיך את הקשר, לעיתים עד כדיי חתונה !

נושאים של מה בכך, או מתן פרשנויות מוטעות להתנהגויות  מסוימות שבן הזוג או בת הזוג שלהם ביצעו. כמו גם בלבול בין עיקר לטפל בחיים. או סתם דמיונות שווא על איזה בן זוג או איזה בת זוג מחפשים. הם נחלתם של רבים וטובים. שאם היו  מתייעצים עם אדם ראוי (ארחיב בהמשך מי הוא אדם ראוי לכך)  היו ודאי כבר נשואים עם ילדים.

אני אומר זאת משום שעיקר ההצלחה בשידוכים הוא לא לקבל עוד הצעה ועוד הצעה. אלא העיקר בשידוכים הוא לדעת להתגבר על המכשולים והפערים. כך שגם הפגישה הזו לא תיפול כמו קודמותיה.

עם מי לא מתייעצים?

לא טוב להתייעץ עם רווקים או רווקות. (סליחה אם אני פוגע במישהו, או משהיא) למרות שהם גם נפגשים ומחפשים את בן הזוג או בת הזוג שלהם. ובעצם משום כך. אם העצות שלהם היו יכולות לגשר ולהתגבר על פערים בין בני זוג. סביר להניח שהם היו כבר נשואים.
מה שיותר מצוי  זה אנשים שלא באים בגישה של להתגבר על פערים ולהבין אחד את השני. אלא גישה ביקורתית הסוקרת את בן הזוג או את בת הזוג בעין בוחנת. עד כדיי שלא משאירם מקום למתייעץ להמשיך את הקשר.

תופעה זו מוכרת מאוד בדירות של רווקות. שם מצוי כאשר אחת הבנות יוצאת לפגישה, כמובן שאר הבנות יודעות מכך. מה שמזמין את השאלות לאחר הפגישה    “איך היה ומה היה”   כעת על הבחור להתמודד  (בלי ידיעתו) עם הערות ושאלות בוחנות של שאר החברות בדירה. לפעמים מדובר ב – 4-5 נשים. במקום להתמודד עם העין הבוחנות של בחורה אחת, שאיתה הוא בונה את הקשר. 
אצל הגברים המצב לא בהרבה יותר טוב, שם גם האגו של “עם מי אתה נפגש ?” תופס מקום חשוב בהערות  “הבונות” והתוצאות של סיום הקשר, לא מאחרות לבוא.

חשוב להזכיר כי הבעיה העיקרית בהתייעצות עם רווקים ורווקות היא חוסר הראיה הכוללת את שני בני הזוג כאחד, כמו גם חוסר ההבנה של בן הזוג או בת הזוג, או ההבנה והניסיון בבניית זוגיות בכלל. שהוא נושא סבוך, ולא ברור מאליו.

אפשרות הטעות השנייה שמשודכים מרבים לטעות בה

התייעצות עם ההורים. אומנם אנו אוהבים ומכבדים את ההורים שלנו. וכמובן צריך לשמור אותם בתמונה. היינו ניתן להודיע כי אני נפגש עם בן זוג או בת זוג. בלי לרדת יותר מדי לפרטים.


זאת משום שבאופן טבעי ההורים רוצים את הכי טוב עבור הילדים שלהם לפעמים אפילו באופן קיצוני. מה שמפיל הרבה פגישות טובות שיכלו להסתיים בחתונה.


אומנם צריך לשמוע מה יש להורים להגיד, הרי ניסיון החיים שלהם הוא רב, והם רוצים בטובתנו. אך התייעצות על פרטי הפרטים שבשידוך יכולה לעיתים ליטול מידנו את האפשרות להחליט כבני חורין עם איזה בן זוג או בת זוג ברצוננו להתחתן.

כמו גם בעיה נוספת שעלולה להתעורר אגב התייעצות יתר עם ההורים  : והיא שבן הזוג או בת הזוג שלנו לא ירגישו נעים אחרי החתונה לפגוש את הורינו, לעשות שבת אצל ההורים וכ”ו. כאשר אלה יודעים על בן הזוג או בת הזוג שלנו הכל. כולל סודי הסודות האישיים שהמתקנו בנינו בפגישות בארבע עיניים. 


אם מי כן להתייעץ?

עם אדם הנשוי, כבר מספר שנים בעל ראיה מרחבית וחוכמת חיים.
זה יכול להיות גיס, גיסה, אח גדול, או אחות גדולה. רב, או יועץ / יועצת נישואין  שהמשותף לכולם מעבר לעובדת  היותם נשואים כבר מספר שנים.  זה שהעצות שלהם אינם עצות אגואיסטיות, הרוצות באופן טוטלי את הכי טוב עבורכם.
(סגולה בדוקה לרווקות מאוחרת)
אלא יודעים לשקול באופן בהיר ומפוקח את הנתונים שאתם מביאים לידיעתם.  ואין להם בעיה להגיד לכם שטעיתם, אם אכן טעיתם (פחות מצוי אצל חברות  טובות המבינות אחת את השנייה)

התייעצות באתר בואי כלה

ניתן להתייעץ איתי באופן אישי על כל נושא או התלבטות במציאת בן או בת זוג באמצעות הקישור הזה.
הקורס שיוביל אותך לחופתך תוך מספר חודשים בלבד
אי”ה…  והוא רוצה, עובדה שהוא שולח לך עוד הזדמנות ועוד אחת.
לכן חשוב ללמוד כיצד לא לפספס את ההזדמנויות.

רוצה להגיע לחופה שלך תוך פחות משנה?
הצטרפו אליי לשיחה אישית אחד על אחד
בה אני אוכל לעזור לכם להגיע לבחירה הנכונה
והמושלמת עבורכם ולמצוא אהבה, בית וזוגיות אמיתית שלמה ומנצחת! 

מלא/י את השאלון ותתקדמ/י צעד משמעותי לעבר החופה שלך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לגלות כיצד להגיע לחתונה עם האדם הנכון בפחות משנה?
ענה על מספר שאלות.