בואי כלה בית הספר לזוגיות - למצוא זוגיות

שתף:

מאמרים נוספים:

כיצד להציג עצמי נכון בפגישות?

בגדים נאים ומגוהצים. אחרי מקלחת ולא ישר מעבודה. תספורת / איפור. לא רעבים. לא עייפים. להציע בשיחת טלפון להגיע לדייט, אפילו (ואולי בפרט) אם מדובר

שלח לי הודעה

כיצד להפוך פגישה משעממת לפגישה מעניינת

כיצד להפוך פגישה משעממת לפגישה מעניינת?

המאמר כתוב בלשון זכר, אך פונה לשני המינים
יש לקרוא לאט ובעיון

ראשית צא מתוך נקודת חשיבה שאין כזה דבר פגישה משעממת, או פגישה לא מעניינת. אלא הפוך את המושג לפגישה לא מנוצלת.  אם היית יודע להגיע לליבה של הבחורה שאתה נפגש איתה. ודאי היית מוצא שם עולמות קסומים. כך שאם שעמום ושתיקות ארוכות מאפיינות את הפגישות שלך. למרות שנפגשת כבר עם כל כך הרבה בחורות טובות ומעולות ובכל זאת לא מצאת בהם עניין או שהן לא מצאו בך – שזה אותו דבר, רק מהצד השני. תתחיל את החיפוש אצלך, רק משם תוכל להמשיך להתקדם ולפתח את הקשר עם הצד השני. (סליחה שאני צריך להיות כל כך נחרץ במסקנה)

מה שאני מנסה להגיד זה, שלא יכול להיות שכל הבחורות הללו הן בחורות משעממות, או בעלות אישיות חיוורת.  אלא שיכולות להיות שלוש סיבות (לפחות) המונעות ממך לגלות את עולמה של הבחורה שאיתה אתה נפגש. וצריך ללמוד אותם, ולעבוד עליהם. על מנת שאחרי שגמרת לספר על עצמך לדייט שלך  הפגישה לא תהיה משעממת. אלא תהפוך לפגישה מעניינת ששניכם תמצאו בה עניין להמשיך.

  1. זווית הראיה הסובייקטיבית שלך.
  2. חוסר היכולת “העיתונאית” שלך בלפתח שיחה עם כל אדם.
  3. חיפוש של אישה מסוימת. כך שאם היא לא עומדת בקריטריונים שלך. אתה לא מוצא בה עניין, וממילא השיחה הופכת להיות משעממת.

בפרק זה אתרכז בנושא הראשון –זווית הראיה שלך. מפני שאם זווית הראיה שלך נכונה. זה משפר  כבר את הכל. את שני הנושאים הנוספים אשאיר למאמרים אחרים.

זווית הראיה הסובייקטיבית  שלך

כותב הרב קוק זצ”ל בספר אורות הקודש

כשמסתכלים באמת על הצד הטוב שיש בכל אחד ואחד
מתאהב האדם על הבריות חיבה פנימית.
ואיננו צריך להזדקק לשום אבק של חנופה.
כי ההתעניינות בצד הטוב שהוא פוגש תמיד
מכסה ממנו באמת את כל הצדדים הרעים. .  .וכוסה קלון ערום
(אורות הקודש חלק – ג, שכ”ד)

פירוש :

כשמסתכלים באמת בצד הטוב. . . כאשר האדם מפתח מבט חיובי על אנשים, הוא נעשה אהוב על ידם באופן טבעי. ולכן איננו זקוק לשום אבק של חנופה על מנת לפעול אצלם.

כלומר: כאשר אדם מוצא בזולתו את נקודת הטוב שבו, את הצדדים שבהם הוא מלא, ולא את החסרונות שלו. האדם השני חש את זה. הוא מרגיש שהאדם הזה שם לב אל היופי שבו ,וזה מעורר אותו. ממילא נוצרת חיבה בין השנים. ללא צורך בשום יוזמה, מאמץ חיצוני, או חנופה.

ומה עם לראות את הצדדים השלילים שבשני ?

המבט החיובי יוצר את נקודת המרכז. ודאי שישנם פגמים רבים בזולת. אבל ההתכווננות כלפי הטוב שבו, לא מתעסקת איתם. השלב של הבירורים האלו יבוא בשלב מאוחר יותר. מפני שהם לא עצם האישיות של האדם השני. אלא היופי הנפשי והאמת המיוחדת השוכנת בתוך אדם זה, הם עצם האישיות שלו.

גם לאחר גילוי הטוב שבזולת, הרע לא נעלם. הוא פשוט מחוויר לעומת הלב הטוב מלא החסד, ותיקון המידות השוכן בתוך אדם זה.
לכן ,ככול שאדם מתרגל למבט חיובי על הזולת, הוא פונה ישירות אל אוצר חיים זה הפותח לבבות.   (ע”פ פירוש הרב יובל פרויינד)   

פגישות שהם (במקרה הטוב) בגישה של “לא יועיל לא יזיק” אדם מחכה באופן פסיבי להתפעל מהאישיות של האדם היושב מולו. אם האדם היושב מולו נוהג גם הוא במידה זו. אזי נוצרת פגישה עקרה ומשעממת. שאינה עונה על הצרכים של שני בני הזוג. וכך מתנתק הקשר.

אולם אם אחד מבני הזוג עוסק באופן פעיל בלגלות את הטוב שבשני. להתעניין בו, להציף את הטוב שבו, ולדבר עליו. אזי פגישה זו תהיה פגישה לא משעממת, ובעלת עניין רב. נוסף לכך שגם תעורר את רגש האהבה אצל זה שמגלים את הטוב שבו.  וחוזר חלילה.

אך לעיתים לא די שאנשים באים לפגישות בגישה פסיבית  של “לא יועיל לא יזיק” שכפי שכבר ביארתי, שזה המתכון הבטוח לכישלון. אלא שמוסיפים לכך מכשול נוסף. שמחפשים את הפגמים של הצד השני. למה לא התחתן עד היום, למה לא הלך לו, ועוד.  משל מחפשים אתרוג לסוכות. לכן עם הדקדוקים שלהם, ספק אם ימצאו אתרוג עד חנוכה. או בן/ בת זוג עד שנה באה.

על כך יש להוסיף ממד נוסף. 

שאני לא יודע להשוות כמה היה בדורות הקודמים. אך ברור שבדור הזה. עם פיתוח כוח הדמיון בהשראת המדיה המערבית. יש שמחליטים בתוככי נפשם. אם במודע ואם שלא במודע.  שצריך להתרגש מבת הזוג, להתפעל ממנה. שתעשה לו את ה – וואווו . ואם לא  – אז זה משמעמם, או לא מספק, ואין חתונה. זאת למרות שע”פ כל פרמטר והתאמה, בני הזוג אכן מתאימים.

יכול להיות שכרגע הדברים נראים רחוקים ממך. אתה יכול להגיד לי ” וכי אני בקשתי משהיא מדהימה שתעשה לי את ה – ווואווו ? “
אלא שבמינון מסוים, או בניסוח אחר כגון: “אני לא מרגיש מספיק מחובר אליה” וכדומה, הרבה אנשים לוקים במידה. ונשארים רווקים.

לפעמים דברים אלו באים לידי ביטוי אפילו בטענות של מחסור ברמת צדקות וחיים של קרבת – ה’.  שלא פעם אני פוגש אנשים המחפשים איזה סוג של צדקת שלא נמצאת אפילו בספר “כה עשנו חכמינו” הם מבקשים את מה שהוא למעלה ממה שהם מסוגלים למצוא בפועל. ומתוך כך פוסלים כהרף עין הרבה נשים צדקניות שיכלו כבר מזמן להיות עזר כנגדם להמשך חיים של התעלות רוחנית.

לכן, בביה”ס לזוגיות בואי כלה משתדלים לתת לך את הכלים המעשיים והרעיוניים להצלחת הפגישות שלך. כלים שיחסכו לך פגישות משעממות ומתסכלות שלא מובילות אותך לשום מקום. ויהפכו את הפגישות שלך לסיפור הצלחה של מציאת חן ורצון להיות האחד לצד השני… מה שיוביל אותך לחתונתך בקרוב.
אני מזמין אותך למלא את שאלון הדייטים ולהגיע לחופה שלך תוך שנה.

רוצה להגיע לחופה שלך תוך פחות משנה?
הצטרפו אליי לשיחה אישית אחד על אחד
בה אני אוכל לעזור לכם להגיע לבחירה הנכונה
והמושלמת עבורכם ולמצוא אהבה, בית וזוגיות אמיתית שלמה ומנצחת! 

מלא/י את השאלון ותתקדמ/י צעד משמעותי לעבר החופה שלך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לגלות כיצד להגיע לחתונה עם האדם הנכון בפחות משנה?
ענה על מספר שאלות.