בואי כלה בית הספר לזוגיות - למצוא זוגיות

שתף:

מאמרים נוספים:

כיצד להציג עצמי נכון בפגישות?

בגדים נאים ומגוהצים. אחרי מקלחת ולא ישר מעבודה. תספורת / איפור. לא רעבים. לא עייפים. להציע בשיחת טלפון להגיע לדייט, אפילו (ואולי בפרט) אם מדובר

שלח לי הודעה

מאמר 13 - האומץ להחליט להתחתן

האומץ להחליט להתחתן  

לעיתים אחרי שנים רבות של חיפוש אחר הבן זוג או הבת זוג לחלוק איתם את מיטב שנות חיינו. דווקא בזמן בו צריך להחליט אם להתחתן או לחדול. נמצאים לא פעם אנשים טובים בלבטים קשים מנשוא בשאלה: האם להתחתן איתו, או האם להתחתן איתה. לבטים שלא מאפשרים מנוחה לנפש ומטלטלים אותה טלטלה עזה.
לעיתים טלטלה זו נמשכת זמן רב, או זמן רב מדי.

על כן במאמר זה על מנת לתת מעט צורי ומעט מזור, לשכך קמעה את כאבי הלבבות המיוסרים אציע את אשר באמתחתי בנושא זה.
אולם עליי לסייג את דברי, ולומר תחילה כי עצות אלו הם עצות מרחוק. כללים חזקים ונכונים. אולם לא כל המקרים כלולים בהם כמובן. ולא הרי זה כהרי זה. כך  שאם נקלעת  למצב בו הלבטים אם להתחתן או לא קשים ומייסרים. טוב לדבר עם אדם העוסק בתחום על כך. וזה המקום להזכיר כי ניתן לקבל יעוץ אישי בנושא פגישות והכנה לחתונה. גם בבית הספר לזוגיות בואי כלה.

הצעת חתונה זה לא הימור, זה תוצאה של תהליך 

ראשית יש לומר כי השלב הרצוי שבו מדברים בדייטים על חתונה. הוא  שלב בו הקשר בין  בני הזוג מספיק בשל לכך. שמעתי על לא מעט מקרים בהם (לדוגמא) בחורים הציעו חתונה לבחורה שלהם, בשלב מוקדם מדי של הקשר. דבר שייצר אצל הבחורות לחץ אדיר, ומועקה גדולה.  במצב כזה של בלבול ומצוקה, ברירת המחדל היא  לקחת שלוש צעדים לאחור, ולהגיד לבחור – לא תודה !

מה שכמובן תוקע מקלות בגלגלים עליהם הקשר מתקדם. גם אם “הלא” הוא רק באופן של בקשת זמן נוסף. על כן העצה הראשונה בנושא זה היא לא ליצור באופן יזום את המבוכה הבלבול והלחץ, .אצל בנות הזוג שלכם הרגע שבו שואלים את הצד השני אם הוא/ היא  רוצה להתחתן איתי. הוא תוצאה של תהליך בניה ארוך שהתוצאה שלו היא שלא נדרש מהצד השני אומץ חריג ויוצא דופן להסכים לכם. אלא להיפך, החכמה היא לבנות אצל הצד השני (ועם הצד השני) דרך כל הבירורים השכלים, המנטליים, והרגשים המתבררים במהלך הפגישות. כי אתם אכן בני הזוג המתאימים ביותר, כך הצעת החתונה תהפוך לדבר מובן אליו. שלמעשה הצד השני חיכה לה מתי כבר תבוא. כך שלא צריך אומץ לב (או טיפשות) של קופץ בנג’י על מנת להתחתן איתכם.

הבטן היא לא מחסן

לא פעם לבטים הנמשכים זמן רב, הם תוצאה של חוסר התייעצות עם אדם שיכול לעזור.  דייטים נמשכים עוד ועוד. אך למעשה בניגוד למה שבני הזוג חושבים או מקווים. אין אלו דייטים המקדמים את הקשר. אלא הקשר תקוע באותו מכשול, באותו מקום.  שדוחה את  האפשרות להתקדם לכיוון חתונה. וככול שהזמן עובר. הקשר הנפשי בין בני הזוג הולך ומסתבך.  

מה עושים?

הכלל הראשון הוא שעם בעיות צריך להתמודד. לא פעם אני שומע סיפורים מאנשים על קשרים שנמשכו חודשים ארוכים. עם התלבטויות שנשארו מההכרות הראשונית עם בן או בת הזוג. והקשר נמשך מתוך ציפייה נסתרת שהבעיה תעלם מאליה… אז זה הוא שלא !  
וצריך באיזה שלב להכריע לכאן או לכאן.
זה חוסך הרבה תסבוכות בהמשך. ועוזר להחליט על אם להתחתן או לא, באופן שאין יותר מדי התלבטויות להחליט לגביהן בזמן שצריך להחליט. לכן במקרים מסוימים, התייעצות עם איש מקצוע הרואה את הדברים מבחוץ. היא חלק חשוב מהצלחת הדייטים!

אף פעם לא תהיה בטוח / אף פעם לא תהי בטוחה

ישנם שלושה מרכיבים היוצרים התאמה בין בני זוג, ואותם צריך לברר במהלך הדייטים.

  1. הבירור השכלי: ששני בני הזוג רוצים להקים אותו סוג של בית, שהשאיפות שלהם בחיים זהות , וכ”ו
  2. הבירור המנטלי :  אחרי הבירור שיש התאמה שכלית, השאלה היא אם האחד מסתדר עם אופי ההתנהגות של השני. זה הוא בירור יותר אישי. והוא תלוי לא מעט במידת הפתיחות שלי לאחר, ובלימוד הזכות שלי על הזולת.
  3. הבירור הרגשי: האם יש כימיה בין בני הזוג: נקודה זו מתבררת לא באופן ישיר, אלא אגב שני הבירורים הקודמים, במהלך השיחות. כך יודעים  האם מתפתח קשר רגשי בין בני הזוג.

מי  שעשה את הבירורים המספיקים, ואכן יש כיוון טוב בכל שלושת המישורים צריך לדעת. שחתונה מחליטים לא באופן שכלי, אלא מתעצומות הנפש הבוקעות מעומק הנפש פנימה. זאת לפעמים למרות שבאופן שכלי עדיין שארו כמה שאלות לא פתורות. והאמת היא שתמיד יצוצו שאלות חדשות לא פתורות. מפני שאין תפקידו של השכל להחליט, לקחת הכרעה.  אלא תפקידו של השכל לשאול עוד ועוד שאלות. וככזה הם אף פעם לא יגמרו לו, ובאיזה שלב צריך לא לשמוע לקושיות השכליות שלא נגמרות. אלא להכריע עם הלב.  זאת אחרי שעשינו את הבירור השכלי המספיק.
פשוט לצאת מאזור הנוחות הבטוח והטוב, לקחת הכרעה, ולקפוץ למים (לחופה)

נקודה אחרונה שאציין כאן היא שאין חתן מושלם, או כלה מושלמת. אלא אנחנו בוחרים בן זוג או בת זוג שיהיה לנו נעים וטוב לחיות לצידם. גם אם לא כל הפרמטרים שחיפשנו באו על מקומם בשלום.
צריך הרי לזכור כי בחירת  בן הזוג, או בת הזוג שלנו. זה לא סוף התהליך אלא תחילתו.  היינו  : אנחנו יכולים לבחור בן זוג או בת זוג מושלמים. אך אם לא נעבוד על המידות שלנו אחרי החתונה. הנישואין הללו יעלו על שרטון.
ואנחנו יכולים לטעות להתחתן עם בן הזוג או בת הזו שלא מתאימים לנו בדיוק, ואולי אפילו רחוקים מכך. אך אם נעבוד על המידות שלנו יחדיו אחרי החתונה, ונשמור אחד על השני, והשנייה. יהיה לנו שלום בית נפלא, והנישואין הללו יהיו מאושרים.

לכן גם מכך ניקח את הכוח להכריע ולהחליט להתחתן

עוד פרק מתוך הקורס שיוביל אותך לחופה משך מספר חודשים בלבד

לפרטים: קורס הכרות מקדמת חתונה
נכתב באהבה רבה
אלי גרון
בואי כלה  -ביה”ס המוביל לזוגיות מוצלחת בהשראת היהדות

רוצה להגיע לחופה שלך תוך פחות משנה?
הצטרפו אליי לשיחה אישית אחד על אחד
בה אני אוכל לעזור לכם להגיע לבחירה הנכונה
והמושלמת עבורכם ולמצוא אהבה, בית וזוגיות אמיתית שלמה ומנצחת! 

מלא/י את השאלון ותתקדמ/י צעד משמעותי לעבר החופה שלך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצה לגלות כיצד להגיע לחתונה עם האדם הנכון בפחות משנה?
ענה על מספר שאלות.